Popis vozu
Uvodom by som chcel pozdravit vsetkych uzivatelov tohoto skveleho portalu.. Nakolko tu travim denne dost casu pri prezerani a citani Vasich recenzii, rozhodol som sa podelit s Vami o skusenosti s mojim novym motorizovanym prirastkom. Na zaciatok vsak davam do pozornosti trochu historie..
Historia
Model Fabie sa zacal predavat v roku 1999, kedy prisiel na trh ako nastupca v nasich koncinach kultoveho modelu Skoda Felicia. Predaval sa v troch zakladnych urovniach vybavy. Classic, Comfort, Elegance, neskor pribudli vybavy Junior, Easy, Ambiente..
Motorova paleta Fabie bola na zaciatku tvorena motormi 1,4 (44 a 50kW) s rozvodmi OHV, ktorych zaklad sa pouzival uz mnohe roky. Neskor pribudol motor 1,0 s vykonom 37kW, ktory sa dodaval jedine do urovne vybavy Junior..
V roku 2002 nastupuje era 3 valcovych motorov, kedy bol na trh uvedeny motor s objemom 1,2 oznacovany HTP, ktory nahradzoval modely 1,0 37kW a 1,4 44kW..
Na zaciatku roku 2003 sa objavil dalsi 3 valcovy motor s rovnakym objemom 1,2 a vykonom 47kW, ktory mal uz 4 ventily na valec - tento motor bol nahradou za pohonnu jednotku 1,4 50kW. V modeloch pred faceliftom sa este objavili benzinove motory 1,4 16V s 55 a 74kW a 2,0 85kW. Naftove motory boli reprezentovane modelmi 1,9 SDI 47kW, 1,4 TDI 55kW (3 valcovy motor) 1,9 TDI 74kW a 1,9 96kW vo vybave RS.
Facelift prisiel 09/2004 a priniesol Fabii omladzovaciu kuru.. V exterieri sa to prejavilo odlisnostou predneho naraznika, kde boli umiestnene okruhle predne hmlovky a mierne upraveny design. Zmenu mozno pozorovat aj zo zadnej strany vozidla, kde sa nachadzaju nove typy zadnych svetiel. V interieri sa po facelifte nachadzaju kvalitnejsie materialy na palubnej doske, ktora je prijemnejsia na dotyk, sa zmenili typy montovanych volantov, farebne zladenie interieru ma navrch oproti predoslej verzii, odhlucnenie je vyrazne lepsie..
Takze nieco malo k tej mojej..
Vybava
Mierne upraveny Classic:
- vyskovo nastavitelny volant (vo dvoch smeroch) a sedadlo vodica
- osvetleny kufor a osvetlena schranka schranka pred spolujazdcom
- palubny pocitac
- poloautomaticka klimatizacia
- chaldena schranka spolujazdca, ale aj odkladaci priestor pri dverach vodica
- centralne zamykanie
- 2x airbag
- 6x reproduktory
- radio Pioneer s CD/MP3
- od 30.9.2008 namontovana laktova operka
- od 9.10.2008 kupene a namontovane elektrony z Fabie RS
- od 12.12.2008 vymeneny papierovy vzduchovy filter za vlozku KN
Ako som sa k tomu vlastne dostal?
S mojim povodnym premiestnovadlom som sa po takmer 2 rokoch (bez 1 mesiaca) a najazdenych 46833 nadhernych kilometroch rozlucil aj napriek tomu, ze som ho mal celkom rad. Bolo to predsalen moje prve auto, a k tomu ma clovek zanieteny pre auta zvlastny cit. Moje dovody, preco som tak urobil boli skor vyuzitim danej moznosti v danej chvily ako potreba. Moj terajsi kusok bol povodne rodinnym premiestnovadlom, no kedze sa naskytla moznost rodicov kupit novu C4 1,6 so 110 konmi za velmi vyhodnu cenu, bolo treba v obmedzenom case konat. A ja som sa takymto sposobom po predaji mojej starej (2 roky :) )Fabie dostal aj s urcitym doplatkom k tomuto kusku. Vyhody su oproti 40kW verzii celkom podstatne. Vykon, ale ja druhy airbag, ktory ochranuje moju najmilsiu, prijemne prostredie pri zapnutej klime,... Zatial u mna prevlada spokojnost, aj ked nejake dorobnosti sa uz nasli, ale tie popisem v dalsich riadkoch.
Stav pri kupe:
Kupene: 16.7.2008
Stav tachometra: 27700
Absolvovany servis 30000 uz v 27500 este povodnym majitelom (rodicmi:) )
Motor + prevodovka + spojka
Jedna sa teda o zazihovy radovy trojvalec 1,2 HTP 12V kvapalinou chladeny ulozeny vpredu napriec s rozvodom 2x OHC (zaujimavostou je, ze to neznamena "Hodne Tlacit Plyn" ako si mnohí myslia, ale je to High Torque Performance) s vykonom 47kW pri 5400 otackach za minutu a krutiacim momentom 112Nm pri 3000 otackach za minutu. Zdvihovy objem 1198cm³ vznikol "odobratim jedneho valca" z verzie 1,6 ktorej objem je 1597m³. Oproti verzii so 40kW sa odlisuje zvysenim vykonu o 7kW a krutiaceho momentu o 6Nm. Obmedzovac je nastaveny na 6100 otacok za minutu. Motor splna emisnu normu EU4. Objem palivovej nadrze predsatvuje 45 l priestor, ktory je pre tuto triedu standardom.
Prevodovka je manualna 5 stupnova mechanicka, plne synchronizovana.. Vyznacuje sa (chirurgicky :)) ) presnymi drahami a velmi prijemnym chodom v kulise, ktory kladie jemny odpor (je citelnejsi ako v novej fabii 2, kde radiaca paka chodi ako v masle). Nie je problem zaradit akukolvek rychlost, jedoducho paka ide tam, kde ju poslete :).
Spojka je hydraulicky ovladana jednokotucova sucha s tanierovou pruzinou a bezazbestovym oblozenim. Urcite mnohi z Vas poznaju neskutocny zapach, ktory vznika v pripade, ze tuto spojku trochu spalite, ci uz pri vychadzani z podzemnej garaze na strmomom stupani, alebo pri blbnuti rozneho druhu. Je to taky mix pachu starej kyselej kapusty (zeli) a zapachu kravina... hroza... :) .
Podvozok + pneumatiky
Predna naprava je typu McPherson so spodnymi trojuholnikovymi ramenami a priecnym skrutnym stabilizatorom, zadna naprava je klukova s vlecnymi ramenami. Obutie je seriove, tzn. 165/70 R14. Toto je teoria.. V praxi to vsak znamena, nieco uplne ine.. Pri pohlade na tieto udaje si mnoho ludi povie, ze nic moc. Ja som si to tiez povedal. Ale akonahle som mal, a stale mam moznosti to skusat stylom co to da, dennodenne ma toto auticko presviedca o pravom opaku mojich povodnych myslienok. Auto drzi stopu az neskutocne dobre vzhladom na rozmery pneumatik. Neviem si predstavit (mozno trochu aj ano :) ), ako by sa toto cele mohlo spravat na rozmeroch 195/50 R15, ktore su planovane do buducna. Ohladne jazdnych vlastnosti v dalsich sekciach..
Brzdy
Kvapalinove dvojokruhove, diagonalne prepojene s podtlakovym posilnovacom..
Predne brzdy su kotucove s kotucmi s vnutornym chladenim a jednopiestovymi plavajucimi strmenmi, zadne su bubnove s dvoma samostatnymi celustami.
Este nikdy ma tato kombinacia nenechala v stychu a za to tymto brzdam patri obrovske "dakujem" :)
Exterier
Z vonkajsieho pohladu moja Fabia nicim zvlastnym nevynika. Podobne kusky vidno na kazdom rohu. Je to verzia po facelifte, v podstate je to jeden z posledne vyrobenych kuskov vyrobeny 01/2007, kde sa uz ako iste viete od februara vyrabali len Fabie 2. Oficialna farba je seda metaliza, mne to vsak stale pripomina bledomodru. Aerodynamicky je zvladnute celkom v pohode, sucinitel odporu vzduchu je Cx 0,3.
Jazdne vlastnosti
Nakolko mam 21 rokov a vasen pre auta, uz som toho s fabiami prezil dost. Svedcia o tom aj zvonka zodrane pneumatiky na mojej byvalej, co som aj dostal patricne okomentovane pri predaji. Ale k veci. Auto sa sprava pri prejazde zakrutami az po okraj fyzikalnych zakonov a moznosti obutia veeelmi dlho neutralne, takze si toho "necha libit" pomerne vela.. Potom nastupuje jemne vynasanie prednej csati auta smerom von zo zakruty, ktore je presne citatelne a citelne. Riadenie poskytuje dostatok spätnej väzby vzhladom na charakter auta. Je takmer nemozne dostat zadnu cast auta do hodin bez rucnej brzdy. Pisem takmer, lebo sa mi to podarilo. Bolo to sice len na motokarovom okruhu v nedalekom meste, ale aj to sa rata :) . Ide to stylom trhnutia volantu smerom von zo zakruty a naslednym trhnutim smerom do zakruty. Takymto stylom sa uvedie zadna cast vozidla do mierneho vychylenia od povodne ocakavaneho smeru.. Neustalym pridavanim plynu sa potom za kratku chvilu auto zrovna a naberie pozadovany smer. Takze to bolo malo o malom blbnuti mimo cestnu premavku :) .
Pri zrychlovani auto nema problem nechat sa ochotne vytacat do okolia 6000 otacok, co je asi trochu zbytocne, ale je to efektne a robi to dobry dojem - zial iba pre mna, pretoze rodicia a dokonca ani priatelka pre podobny styl nema moc pochopenia - takze sa plne realizujem iba v pripadoch, ked jazdim sam..
S tymto autom som absolvoval cestu do Chorvatska, bolo to nejakych 840 km, co som zvladol aj s prestavkami za 9,5 hodiny, trasa bola asi 500 km dialnice, 340 km cesty prvej triedy a obce. Vysledna priemerna rychlost (98 km/h) bola pekna, ale vzdy je to nieco za nieco. Spotreba predstavovala 7,4 pri zapnutej klimatizacii, co sa podla mna aj celkom da. Pri tejto ceste som okusil 180 tachometrovych pri jednom malom klesani :) , taktze radost z cesty bola na mieste :) .
Prevazne jazdim trasu dlhu 60 kilometrov, co predstavuje moju cestu do prace / skoly. Na tento ucel mi toto vozidlo postacuje, aj ked v hladine docasnych snov sa nachadzaju podstatne ine vozidielka. Jazdim s dlhodobou spotrebou 6 l/100km. Pri dodrziavani cestnych limitov jazdim za 4,7 , pri vyletnom tempe som mal zatial rekord 4,3. Ale nie je vobec problem sa priblizit hodnotam okolo 10 pri obcasnom blbnuti.
Vycitky / poruchy
Toto auto nie je vsak len o samych pozitivach, ako by sa mohlo z tychto riadkov javit.. Asi pred 2 mesiacmi zacalo auto na volnobehu trochu blbnut. Najprv kolisali otacky, 3,4 krat do tyzdna to na volnobehu skapalo. A robilo to v nepravidelnych intervaloch, nevedel som odpozorovat ziadnu zakonitost pri ktorej by sa to zakazdym stavalo. Pri absolvovani 30 000 prehliadky (mimochodom uz pri 27 500) v polovici jula sa v autorizovanom servise precistila skrtiaca klapka s tym, ze to sposobuje ona. Tato prehliadka stala (na SKODU) neskutocnych 6000 SK. Potom som absolvoval spominany vylet do Chorvatska, kde sa to pri spätnej ceste opät prejavilo. Po navrate nasledovala dalsia zastavka v servise, kde sa nic mimoriadneho nezistilo a bol som poslany domov s tym, ze auto je v poriadku. Samozrejme to v poriadku nebolo. O par dni na to, co to stale skapinalo, som absolvoval dalsiu zastavku v servise, kde do nadrze naliali pridavok, co by to mal cele precistit s tym, ze potom to pojde. A islo? :)Nie..:( Rozhodli sme sa navstivit okruh v Brne, kde sa konali MS v MotoGP, kde som na moje strasne sklamanie konstatoval pretrvavanie zavady. Nasledovala dalsia zastavka v servise, kde prehrali softver a zvysili volnobezne otacky motora. Raz to este skapalo, ale uz sa to drzi asi tyzden bez dalsich naznakov poruch, takze dufam, ze to uz bude v pohode.
Toto vozidlo mam asi 6 tyzdnov, za ktore som stihol najazdit 5300 kilometrov, ktore hodnotim az na mensie zavady skor pozitivne. Dufam, ze sa u mna ohreje o nieco viac, ako ten predosly kusok (financne straty su celkom podstatne)..
Este by som sa chcel citatelom ospravedlnit za moje pismo (nie, ze by bolo skarede), ktore je bez diakritiky. Tato recenzia totiz vznikala vramci pracovneho casu a dostupnej nemeckej klavesnici.
Silné stránky
- spotreba
- prevadzkove naklady
- spracovanie interieru (kvalita materialov a ich spracovanie)
- cenovo dostupny servis a nahradne diely
- klimatizacia
- velky stupen anonymity v dave (vela aut rovnakeho vyzoru)
- pocit z dalsieho vlastneho auta
- laktova opierka
- podvozok
Slabé stránky
- vykon (nkdy ho nie je dost)
--- vykon pri zapnutej klime
- naznak poruchovosti - odstranene!
- obklad vodicovych dveri (cierna latka, zachytava necistoty)
- priestor za vodicom (193cm, 91kg) :) - vid fotky..
- velky pocet aut rovnakeho typu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jazdi do autorizovaneho servisu SKODA vo Vojtechovciach, zatial prevlada spokojnost..
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupovane od rodicov - velmi dobre skusenosti :). Ale aj pri povodnej kupe v predajni IMPA Samorin ma personal vynikajuci pristup k zakaznikovi... Ak sa este niekedy rozhodneme pre kupu novej Skody, urcite to bude prave v tejto predajni..
Komentáre
Prehľad komentárov
Wow tons of useful advice.
bc game mines https://bcgame.milesnice.com/
bc game opiniones j90meh
(Eleanorlyday, 12. 2. 2024 3:59)
You actually mentioned this wonderfully.
bc game mirror https://bcgame.milesnice.com/
hockey game victoria bc x42thd
(Eleanorlyday, 10. 2. 2024 18:56)
Truly lots of helpful information!
bc game scam https://bcgame.milesnice.com/
syracuse bc game z64lan
(Eleanorlyday, 7. 2. 2024 16:38)
Really a good deal of useful information!
bc lions last game https://bcgame.milesnice.com/
1xbet ставка скачать прил&
(TarynnHeads, 11. 12. 2023 15:39)
Helpful content. Many thanks.
https://zerkalo-1xbet.website/
1xbet app download z11igb
(TarynnHeads, 10. 12. 2023 15:17)
You actually stated this fantastically.
https://zerkalo-1xbet.website/
1xbet работающее зеркало &
(TarynnHeads, 9. 12. 2023 17:19)
Lovely information. Cheers.
https://zerkalo-1xbet.website/
1xbet зеркало рабочее на с
(TarynnHeads, 8. 12. 2023 14:34)
Cheers. Awesome stuff.
https://zerkalo-1xbet.website/
como usar o bonus da 1win a15zoa
(AtlCunty, 30. 11. 2023 3:49)
Regards! I enjoy this!
1win 2023 https://1winvhod.online/ voucher 1win
1win бонусы казино как по&
(Allegrataw, 29. 11. 2023 1:02)
Thanks! I enjoy it!
1win автоматы https://1winregistracija.online/ 1win бонус при регистрации
bc game tricks p498lh
(Graniased, 24. 11. 2023 5:32)
Superb write ups, Kudos.
bc game customer service https://bcgamecasino.website/ bc lions game
clemson bc game x43dof
(Chercob, 23. 11. 2023 1:32)
Thanks, Valuable information!
bc game no deposit bonus codes https://bcgamecasino.pw/ notre dame bc game
ШЁШ§ШІЫЊ bc game r801kn
(SerihildeReoft, 21. 11. 2023 21:13)
You stated that well.
free shitcode bc game https://bc-game-casino.online/ bc game apk download
banana jones r590yh
(Enoklorge, 19. 11. 2023 13:38)
You expressed that fantastically!
european roulette online https://red-dogcasino.website/ red dog no deposit bonus
red casino w10pca
(Orlegeexcuh, 18. 11. 2023 9:11)
Thanks a lot. I like it!
high stakes gambling https://reddog-casino.site/ free chip bonus no deposit
essay help forum m37tdo
(essay service, 13. 11. 2023 14:40)
I like it whenever people come together and share thoughts. Great site, continue the good work!
someone to write my essay m62tnt
(write my essay, 11. 11. 2023 21:03)
Why visitors still make use of to read news papers when in this technological world everything is presented on net?
dissertation analysis y50pzr
(essay help, 10. 11. 2023 19:04)
My spouse and I stumbled over here by a different website and thought I might as well check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to looking over your web page repeatedly.
how to write a good argument essay a38sji
(EugeneTog, 7. 4. 2023 1:21)
Wow many of amazing information.
writing a biography essay https://dissertationwritingtops.com dissertation writing help uk https://essayservicehelp.com
notre dame bc game 2023 k20kst
(Eleanorlyday, 12. 2. 2024 16:40)